Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan
0 Produkter
Varukorg
Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.
För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Leverans, reklamation & ångerrätt

Leverans

  • Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar om produkterna finns i lager, annars 2-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@luneco.se
  • Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats inom skälig tid. Samma gäller för paket som efter skälig tid returnerats till oss. Paket som åter fraktas tillbaka till oss pga. att de inte hämtats ut sker på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Detta gör att det är viktigt att du hämtar ut paket som du har beställt även fast du vill utnyttja ångerrätten.

Vi erbjuder fyra typer av leveranser

    • Luneco veckoleverans - För företag som har avtal för luneco veckoleverans.
    • DHL - Din beställning skickas till närmaste DHL ombud. 85:- ( gratis frakt vid beställning över 599:- )
    • Schenker - Din beställning skickas till närmaste Schenker ombud. 99:- ( gratis frakt vid beställning över 899:- )
    • Hämtas - Kunden hämtar beställningen hos Luneco AB på Kaffekullevägen 2, Eksjö. (gratis)

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. OBS. ångerrätten gäller inte för företag.

Vid nyttjande av din ångerrätt

    • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@luneco.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.  (klicka på länken nedan)
    • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
    • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
    • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
    • OBS! Kostnaden för eventuell frakt av varan till dig återbetalas inte.

Ångerrätten gäller inte vid

    • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
    • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
    • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. (till exempel kläder med transfer)
    • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
    • Ångerrätten gäller inte vid köp av tillsatsmaterial.
    • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Returnera produkter här

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

    • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@luneco.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. (klicka på länken nedan)
    • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
    • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Reklamera produkter här